Категорії

Правова допомога інформує

В Україні запрацював Електронний кабінет водія

21 грудня в Україні запрацював Електронний кабінет водія. Відтепер кожен може дізнатися актуальну інформацію про власні авто та посвідчення водія, перевірити й оплатити штрафи за адміністративні правопорушення, переглянути історію будь-якого автомобіля за VIN-кодом та записатися в електронну чергу до сервісних центрів МВС.

Онлайн-сервіс доступний на сайті e-driver.hsc.gov.ua та на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги». Доступ до е-Кабінету здійснюватиметься за допомогою електронного цифрового підпису, BankID або MobileID.

Перевагами даного сервісу є, по-перше, мінімізація витрат часу та зусиль клієнтів сервісних центрів МВС, доступність послуг для всіх громадян країни, виключення людського фактору та ліквідація корупційних ризиків.

Що змінилось?

Раніше більшість адміністративних та сервісних послуг водіям надавали лише безпосередньо у СЦ МВС. Так, актуальну інформацію про транспортний засіб та посвідчення водія можна було дізнатись лише після особистого звернення громадян, що вимагало особистої присутності. Водночас інформацію про штрафи можна було одержати тільки у вигляді поштового повідомлення за кілька днів після скоєння правопорушення.

Відтепер водії можуть зайти у свій е-Кабінет, обравши зручний для себе порядок електронної ідентифікації, та з комфортом користуватися низкою послуг, переведених у зручний онлайн-формат. Приміром, громадянин може:

  • переглянути інформацію про свої посвідчення водія (національне та міжнародне);
  • дізнатися всю актуальну інформацію про свої транспортні засоби (технічні характеристики, право власності, історії авто);
  • перевірити, чи накладені обтяження на транспортний засіб;
  • оперативно одержати повну інформацію про адмінпорушення.

Для того, щоб скористатися всіма перевагами Кабінету, необхідно пройти електронну ідентифікацію. Це обов’язкова умова доступу практично для всіх публічних послуг, що надає держава в режимі онлайн. Відтепер українцям доступна мобільна ідентифікація, тобто MobileID, що передбачає інтеграцію цифрового підпису в SIM-карту вашого телефону. Тож е-послуги стають ще зручніші та доступніші для громадян.

Щодо сплати штрафів: завдяки е-Кабінету відтепер більше немає потреби стояти в черзі в банках чи заповнювати «від руки» платіжки. Тут користувач зможе швидко як сформувати платіж, так провести його онлайн.

Для охочих замовити індивідуальні номерні знаки в Електронному кабінеті водія доступна можливість швидкої перевірки, чи обраний знак вільний у даному регіоні, та одразу замовити макет.

Також за допомогою е-Кабінету можна ефективно організувати свій візит до СЦ МВС, обравши онлайн зручні дату й час. Сервіс допоможе уникнути черг та заздалегідь спланувати свій день.

Перевірка за VIN-кодом

Революційним нововведенням стала можливість перевірити будь-який транспортний засіб за VIN-кодом, що неабияк зручно під час купівлі-продажу авто. Так, безкоштовно можна дізнатися про останню операцію з транспортним засобом, дату та місце його останньої реєстрації, рік випуску та загальні технічні характеристики.

Користувачам Електронного кабінету водія стане доступною інформація про кількість попередніх власників, участь авто у ДТП, наявність заборони на продаж або обтяжень, страхування тощо.

Для того, щоб створити свій електронний кабінет водія необхідно:

1. Зайти на сайт Головного сервісного центру МВС e-driver.hsc.gov.ua або на Урядовий портал kmu.gov.ua (розділ «Електронні послуги»);

2. Авторизуватись завдяки електронному цифровому підпису (ЕЦП), BankID або MobileID (наразі працює для абонентів Київстар та Водафон);

3. Вказати електронну пошту (інформація необхідна для сповіщень  про штрафи та обтяження) та номер мобільного телефону (інформація необхідна для запису в електронну чергу).

Запуск Електронного кабінету водія був однією з пріоритетних задач проекту на 2018 рік у межах підтримки українського Уряду в розбудові електронних сервісів. Адже це не лише спрощує отримання послуг для понад чотирьох мільйонів клієнтів сервісних центрів МВС, а й робить процес більш прозорим, а, відповідно, знижує потенційні корупційні ризики. Наступний важливий крок – проведення просвітницької роботи з водіями, адже досі багато хто навіть не знає, що інформація, приміром, за VIN-кодом, є доступною та відтепер ще й надається у зручному електронному форматі.

За отриманням більш детальної інформації звертайтесь до відділу Середино-Будське бюро правової допомоги за адресою: м. Середина-Буда, вул. Троїцька 2 або телефонуйте за номером (05451) 7-10-62.